2014. január 25., szombat

Amit én tanultam a gyermekemtől

Sokféle poénos összeírás kering neten, hogy mi mindent tanul meg egy nő, ha anya lesz. Általában a hányástakarítás meg a 2 óra alvással túlélni a hetet szerepel bennük, és bár ezek mind igazak, de most komolyan elgondolkoztam azon, hogy mit tanultam én magam, mióta anya lettem.
Íme a kis listám (ami valószínűleg az évek során még bővülni fog)/ a sorrend nem releváns!:

  • Türelem! Türelem! Türelem!
  • Megbocsájtás.
  • Önzetlenség.
  • Pozitívan látni a környezetemet, a napjaimat, a perceimet, az eseményeket. ..és úgy általában mindent inkább a pozitív oldaláról megközelíteni.
  • Más örömének, sikerének örülni.
  • Együttérezni.
  • Még több helyre figyelni egyszerre.
  • Lemondani dolgokról, amik nem olyan fontosak, mint amit a család más tagja szeretne.
  • Érzéseket kimondani.
  • Nevetni az idegesítően rosszul sikerült dolgokon. 
  • Úgy beosztani egy napomat, hogy dolgozzak is, takarítsak is, főzzek is, Lillával is legyek, apjával is legyek és még magamra is maradjon idő.
  • Tervezni, listázni, rendszerezni és előre gondolkodni!
  • Úgy eldugni a távirányítót Lilla elől, hogy én magam se találjam meg.
  • Legyűrni félelmeket.
  • Értékelni a magányos perceket.
  • Értékelni a családos órákat.
  • Értékelni a barátokat, akik megmaradtak mióta gyerekünk van.
  • És értékelni a munkát.
  • Fél óra alatt összehozni valami tápláló és egészséges kaját abból a hűtőből, amibe 2 hete nem került más, csak túrórudi és joghurt.
  • Okosakat mesélni és okosan megfogalmazni minden kis értelmetlennek tűnő kérdésre a választ.
  • Hálát adni az olyan dolgokért, amik eddig tök természetesek voltak (pl. mosógép, fagyasztó...:))
  • Elfogadni olyannak amilyen.../ez sok mindenre igaz, mind magam, mind férjem, mind mások irányába/
  • Nem panaszkodni (sokat), de szívesen meghallgatni más panaszkodását.
  • Igazi kapcsolatokat tartani számomra fontos emberekkel.
  • Büszkének lenni!!!
  • ..és végül, de nem utolsósorban: megérteni, értékelni és hálásnak lenni a szüleimért és az öcsémért (valamint minden rokonomért!) <3 ! 
Ha van egy kis időtök, csináljatok Ti is egy kis számadást, hogy honnan hová jutottatok, mi az amire az anyaság tanított meg, miben változtatok jó vagy rossz irányban. Én itt elsősorban a jó irányba vezető dolgokat szedtem össze, és nyilván ez is mindenkinél más, hiszen más a kiindulási alapunk is.  Nekem eddig ezek a dolgok nem voltak evidensek. Ezek mind Lillával jöttek, keltek életre bennem, változtattak meg, alakítottak anyává. Érdemes néha végiggondolni ezeket önemésztés vagy tagadás helyett!
Szép hétvégét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése