2016. február 17., szerda

Bárányhimlő 1-3. nap

Lilla bárányhimlős, ami annyira nem is lepett meg, hiszen már karácsony előtt volt a csoportjában. Igaz, január végére úgy tűnt lecsengett és megúsztuk, de farsang előtt megint lett a csoportban bárányhimlős gyerek, még mondtam is Andrisnak, hogy na most tuti nem ússzuk meg. És tudom, ez volt a baj....Bevonzottam....:( Mondaná is barátnőm, Lejla, és igaza is lenne. De most már mindegy, nem tudunk mit tenni, szegényem tetőtől talpig bárányhimlős.
Vasárnap elmentünk szánkózni a Mátrába, mert gondolom utoljára esett idén hó. Este fürdéskor sírt Lilla, hogy fáj a nunija, mikor kiszállt, akkor láttam, hogy van rajta két hólyagszerű kiütés. Aztán észrevettem a testén még két-három piros pöttyöt, de ekkor még nem mondhattam biztosra. Reggelre lett több pötty, így már tuti volt. Telefonáltam a gyerekorvosnak, aki mondta, hogy be se vigyem, mert egyébként is tömve van a rendelő (hétfő), telefonon leegyeztettük a tüneteket. Elsorolta mikre kell figyelni: melegben tartani, hogy rendesen, gyorsan kifejlődjenek a hólyagok; levegőzésről szó sem lehet, amíg el nem kezdenek beszáradni; gyerek körmét tövig vágni, nehogy elvakarja; fürdés csak gyorsan tusolóval, törölni nem szabad, csak felitatni; láz esetén aszpirint adni tilos, nurofent kaphat; fenistil csepp 3xannyi csepp, ahány kiló; mentolos hintőpor, vagy hab a testre. 
Mivel közben elkezdtem aggódni Petra miatt, így azt beszéltük meg, hogy Petrát sos-ben másnap beoltja. Erre azért volt szükség, mert Petra sajnos november óta szinte folyamatosan beteg, eléggé legyengült az immunrendszere, vérszegény és pont múlt héten volt hasmenése is, amire a végén antibiotikumot is kapott. Lévén, hogy egy éves alig múlt, nem kockáztatjuk meg a szövődményeket. Doktornő elmondta, hogy valószínűleg így is elkapta, viszont ilyenkor még meg lehet kockáztatni (úgy mondta, hogy az első találkozástól 72 óráig), hogy beadja az oltást, ami jó esetben 10 nap alatt immunizál, tehát pár nappal hamarabb, minthogy a betegség kifejlődjön. Így az lesz/lehet a vége, hogy rajta is kijönnek 2 héten belül a pöttyök, de jóval kevesebb és gyorsabb, problémamentesebb lefolyásra számíthatunk. Tegnap megkapta az oltást, most izgulok és várok. Rajta még semmi nem látszik, el nem különítettem a két gyereket, nem láttam értelmét.

Maga a himlő ugye piros foltokkal kezdődött, mint egy kezdődő pattanás. Ha nem vagyok rá eleve felkészülve a csoporton belüli előrejelzés miatt, akkor tuti nem vettem volna észre. 
Első nap (tehát vasárnap estét ha nem számítom bele) hétfőn reggel még csak pár pötty volt. De ezen a napon hihetetlen gyorsan jöttek elő az újabb és újabb foltok. Szinte rémisztő volt, mert akármikor rápillantottam a gyerekre, egyre több lett.



Lilla ekkor még teljesen fel volt dobódva. Közölte, hogy ha ő most beteg, akkor bevonul a szobájába, betakarózik és egész nap mesét fog nézni én meg vigyem be neki a kaját.
Persze a lelkesedés addig tartott, amíg a viszketés el nem kezdődött... Az meg rögtön első nap este már elég durva volt, szegény sírt, de nem merte megvakarni, miután megfenyegettem, hogy ha elvakarja és elfertőződik, akkor tuti, hogy szurira kell majd járnunk...
Igazából másodnap kiderült, hogy a mentolos hintőpor annyira nem válik be, mert van ahol csípi. Így ismét irány a gyógyszertár, PoxClin habot vettünk (3500 Ft!!!), ami nem csak hűsíti, hanem antibakteriális hatású, így elvileg megakadályozza a felülfertőződést. Ez már hatásosabb. 
A 2. nap volt a legnehezebb, folyamatosan nyüszített, hogy viszket itt, viszket ott...Sírt, amikor pisilnie kellett, mert a nuniján is van, amit csípett, de van a fülében, sőt a szájában is, de még a torkán is (!), így a nyelés is nehezen megy. De legalább eszik, nem sokkal kevesebbet, mint egyébként szokott. Levest főzök neki, azt könnyebben megeszi.
Mára (3. nap) jobb lett a helyzet, ma már végre nem jöttek ki újabb foltok, a meglévők kezdtek el felhólyagosodni, ahogy kell. A viszketés csökkent. A kedve jobb, de már rettentően unatkozik, pedig a doki szerint 2 hét a teljes gyógyulás... Nem is tudom addig mivel fogom lekötni, főleg, hogy közben itt van Petra, aki egyelőre egészséges, így ki is kellene vinnem szellőzni...de odáig ma sem jutottam el. 


Nálatok volt már bárányhimlő? Hány napig tartott? Volt szövődménye? Hogyan kötöttétek ágyhoz a gyereket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése