2013. február 5., kedd

Házimunkázik :)

Lilla egyre inkább abba a korba a lép, amikor mindent, de mindent utánozna! :)
Én nem hiszem, hogy ez rossz, sőt, nekem meggyőződésem, hogy ilyenkor alakítod ki a későbbi szokásait, hozzáállását dolgokhoz. Ha ezt a korszakot nem használjuk ki arra, hogy megszerettesd vele a hétköznapi házimunkát, később marha nehéz lesz (bár nem biztos, hogy igazam van..) A saját példámból kiindulva: én nem emlékszem, hogy bármit is a kezembe adtak volna, hogy "segítsek" port törölni, vagy ilyesmi, bár hozzá teszem nekem nem igazán vannak emlékeim pici koromból. Azt viszont tudom, hogy később, amikor kisiskolás voltam és anyukám be akart fogni a házimunkába, akkor nem igazán sikerült :) Én mindig inkább azt válaszoltam, hogy "anya Te takaríts, én majd főzök". És viccen kívül főzni marha korán megtanultam és imádok, és a hobbim, és a feszültséglevezetőm, és mindenem a főzés... de takarítani....ááááá, na azt nem szeretek... (És magamhoz képest még változtam is, mióta családom van, nincs kosz a házban, talán csak egy kis rendetlenség.....)
Szóval szerintem a készségek, képességek fejlesztéséhez igenis hozzátartozik, hogy amint a lehető legkisebb érdeklődést mutatja a baba, be kell vonni a játékba! Mert igen, neki ez még játék, de később észrevétlenül "játékosan" fogja rendbe szedni a szobáját... Legalábbis remélem! :)

 Lilla így segít!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése