2015. november 1., vasárnap

(Rácsos) Almás pite

Van egy édesszájú férjem, meg egy négy éves nagylányom, aki ebben is ráütött...Na meg vagyok én, aki amúgy szökőévente eszik csak gyümölcsöt...Bezzeg sütiben nagy duzzogva lemegy. :)
Most meg ugye almaszezon van, úgyhogy adott a lehetőség egy kis pitézéshez! :)

Hozzávalók:
A tésztához:
-30 dkg liszt
-15 dkg margarin
-8 dkg porcukor
-1 nagy (vagy 2 kis) tojás
-1 csomag sütőpor
-1 csipet só
-6 evőkanál tej 
A töltelékhez:
-6-7 db nagyobb alma
-15 dkg cukor
- ízlés szerint fahéj
A tetejére:
- 1 tojás

A tésztával kezdjük, mert amíg a töltelék elkészül, addig a tésztát  hideg helyen (nem muszáj hűtőben, elég a kamra) pihentetni kell. A hozzávalókat összegyúrjuk egy tálban és kész! Félretesszük pihizni. 

A töltelékhez lereszeljük az almákat, hozzátesszük a cukrot és lassú tűzön addig pároljuk, amíg a leve elfő.

Ha ez kész, a tésztát kétfelé vesszük, elnyújtjuk, tepsibe tesszük az egyik felét, ráegyengetjük az almát, rátesszük a tészta elnyújtott másik felét....és az én pitém itt hibádzott :) Mert egész egyszerűen nagynak bizonyult a tepsim, hiába kerestem a kisebbet, férjem szerint soha nem is volt kisebb...Mindegy. Így én a  tésztának a 3/4-ét tettem alulra, rá a tölteléket, majd a tetejére a maradék 1/4 tésztából csíkokat fektettem rá, hogy rácsos legyen. Így született meg a rácsos pite :).

Sütés előtt egy felvert tojással megkenjük, és (ha nem rácsos) a tetejét megszurkáljuk villával.
180 fokos előmelegített sütőben aranybarnára sütjük!



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése