2015. október 3., szombat

Gyors paradicsomos csirkemell spagettivel

Ez egy egyszerű, de nagyszerű recept. Semmi bonyodalom nincs benne, és kicsit pépesítve a legkisebbek is fogyaszthatják.

(Megjegyzés: Petra 8 hónapos múlt, ma ezt ette. DE: az összetevőket előtte már mindet kóstolta korábban is. A hozzátáplálásnál fontos a fokozatosság! Egyszerre csak egy új dolgot vezessünk be és igaz ez a fűszerekre is (nehogy pont arra legyen a baba érzékeny!))

Szóval a hozzávalók:
-1 csirkemell
- olívaolaj
-1-2 cikk fokhagyma
- spagetti 
- házi paradicsomlé (ha nincs, akkor egy kis doboz sűrített paradicsom)
- fűszerek ízlés szerint: só, bors, oregánó, bazsalikom, kakukkfű
- sajt (reszelve a 8 hónapos baba már kaphatja, ha nincs tejérzékeny a családban! Bevezetésnél először a kemény sajtokat kóstoltassuk és csak kis mennyiségben!)


Elkészítés (összesen max. 30 perc!):
- Feltesszük a vizet forralni a tésztához (ha még gyorsabban szeretnéd, egy trükk amit Jamei Olivertől lestem el: forrald fel a vizet vízforralóban /na jó, nem nagy trükk, de esküszöm, magamtól nem jutott volna eszembe. Én a vízforralót csak teafőzéshez használtam előtte! :D :D/).
- Eközben felkockázzuk a csirkemellet, majd az olívaolajon megfuttatjuk az összenyomott fokhagymát, rádobjuk a husit, fehérre pirítjuk. Felöntjük kb. 2 dl paradicsomlével (vagy a paradicsompüré és víz keverékével), ízlés szerint fűszerezzük. 
- Ha megfőtt a tészta (al dente-re főzzük, vagyis roppanósra hagyjuk) átmerjük a husihoz, egy-két percig együtt is főzzük, hogy a szószt felvegye a tészta. Ki hogy szereti, tehet még hozzá a tészta főzővizéből, én szoktam, mert úgy szeretem, ha hígabb szósz marad rajta.

Babának amennyire igényli, pürésítjük.





Nézzétek el nekem az autentikus fotót :). Pürésítés után nem készült kép, nem lett volna díjnyertes :D
Viszont Petra jóízűen befalatozta!

Ha elkészíted, jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése