2014. augusztus 8., péntek

Túl az első trimeszteren

Nagyon gyorsan megy az idő, csak lesek néha a tükörbe, hogy mi ez a pocak itt. ;)
Mert bizony látszik már eléggé, Lillával kb. a 16-17. héten volt ekkora pocakom, mint most a 14.-ben. Gondolom, ami egyszer már kitágult, az másodszor könnyebben alakul, hamarabb látszik így a terhesség is. Eltitkolni már nem tudnám, de nem is akarom :)

Túl vagyunk a kombinált teszten is. A hepinetnél végezték el, mi a váci útiba kértünk időpontot, a brendon mellé. Pont aznapra volt időpontom a kórházba is a 12. heti UH-ra, amit végül nem csinált meg az orvos. Mérges is voltam, mert akkor mi a fenéért megyek, kérek időpontot rá, ülök a váróban...??? miért nem tudják megkérdezni az időpontfoglaláskor azt, amit a doki ott megkérdezett: "ismeri-e a kombinált tesztet és tudja-e, hogy az sokkal pontosabb eredményt ad, mint a genetikai UH?" Erre én mondtam, hogy igen, a következő utunk pont oda vezet. Doki erre rámnéz, nemes egyszerűséggel visszateszi az UH-fejet a helyére, majd közli, hogy akkor végeztünk.. Merthogy akkor nincs értelme annak, hogy most ő is megnézzen, úgyis a kombinált lesz a pontosabb és legalább ne zaklassuk kétszer ezt a babát... Valahol értem is az érveit, de mégis mérges lettem, mert már kezdem unni ezt a huzavonát, amit velem művelnek.
Ugyanis pont előtte héten eljátszották a laborban is azt, hogy mentem a megbeszélt napon, éhgyomorra, majd közölték, hogy "ja, ha kismama és vércsoport elemzésre is megy vér, akkor nem péntekre kell időpontot kérni, hanem hétfőre, drága." Na, én akkor mondtam a néninek, hogy akkor miért nem tudja ezt szintén a telefonba közölni, amikor időpontot kérek..Másrészt meg 5 hétre előre kell időpontot kérni, honnan tudjam én akkor, hogy mire fog beutalni ténylegesen a háziorvos...Na akkor sikerült áttetetnem az időpontot hétfőre. 

Mindegy is, nem mérgelődök, mert ugye nem szabadna az én "állapotomban" mérgelődni. ;)

Szóval a kombinált teszt eredménye nagyon jó lett. Maga a teszt egy 4D UH-ból áll, plusz egy vérvizsgálatból, ahol nem tudom milyen faktorok jelenlétét nézik a vérben, ami utalhat a Down-kórra és az Edwards- szindrómára. Nem tudom miket néznek, így nem is akarok hülyeségeket írni.
Az UH-n bent volt Lilla is, kicsit érdeklődött csak, de annyira nem tudja ő még felfogni, hogy akit ott lát, az a kistesó lenne. Pedig kistesó mindent megtett, hogy felhívja magára a figyelmet :) Táncolt, bukfencezett, elbújt, hesegetett a kezével. :) Nagyon édi volt. A felvételt megkaptuk dvd-n, a fotókat cd-n. Egyet beteszek ide, hogy lássátok, hogy néz ki egy 12 hetes magzat, amint épp a lábát markolássza :).
A fél órás UH után apát és Lillát kitessékelték, levették a vért. A labor eredményt egy hét múlva küldték e-mailben. Az eredmény alapján 1:5600 az esélye a Down-kórnak, és 1:10000 az Edwards szindrómának. Tudomásom szerint az én korosztályomban 1:1000-hez a referenciaszint, tehát az alatt lenne nagy kockázat, az én értékeim alacsony kockázatnak számítanak. Nem is ragozom tovább: EGÉSZSÉGES! :)

A másik labor eredményem katasztrofális lett :( A vörös vértest számom a béka segge alatt van, finoman szólva...Mondjuk nem csodálkozom rajta: vitamint nem bírok szedni. Most rávettem magam a folyamatos cékla evésre és vasat is elkezdtem szedni, de jövőhéten megyek vissza dokihoz, remélem mond rá ő is valami okosat. Lillával vasat csak az utolsó 2 hónapban kellett szednem, mert addig nem voltam vérszegény, most ez hamar jött, de ez van. 

A rosszulléteim még mindig megvannak. Még mindig hányok is, bár már nem napi rendszerességgel.

Lilla épp nyaral a szüleimnél (2 hétig) így van időm pihenni. Legtöbb esetben munka után ki is dőlök és alszok. Szörnyű, hogy mekkora az alvásigényem. 

Nagyjából ennyi most rólunk, remélem minden kedves anya-társam jól van! Élvezzétek a nyarat még gumicsizmában is lehet jó! :) Szép hétvégét!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése