2013. április 16., kedd

Az én gyerekem nem domesztoszos gyerek!

...és szerintem nincs is ezzel semmi gond. :)
Viszont vannak olyan szülők, akik a gyerek kezét sem engedik bepiszkítani, és kis felnőttet nevelnek a pár éves gyerekből is. Én ezektől úgy ki tudok akadni, már ha összefutok ilyenekkel, de hálistennek csak ritkán találnak meg, én meg nem keresem az ilyenek társaságát.
Csak a minap a játszótéren úgy kiakadtam. Lillával elővettük a kis homokozókészletét, ő vidáman bele is vetette magát a játszásba, amint azt az új borítókép is mutatja :) Kb. 2 óra hosszát el van így a gyerek, pakol, szór, szitál, lapátol, kiborít, magáraborít, hajába ken, megenni próbál (na jó, ez utóbbit már én sem hagyom :)), kutyul, és közben persze be nem áll a szája, szerintem magyarázza, hogy mit is csinál éppen. :)
Egyszer csak odajött hozzánk egy nagyobbacska fiúcska, olyan nagycsopi és az iskola közötti korúra saccolom, bár én nem tudok jól életkort saccolni. Erre az apukája fennhangon rászólt, hogy "kisfiam ez olyan buta játék, tiszta kosz leszel, meg tele lesz a cipőd homokkal!"
Bennem erre gyorsan kérdések tömkelege merült fel: a.) a homok mióta egyenlő a kosszal? b.) miért baj, ha belemegy a cipőjébe a homok???ez valami halálos betegség, vagy mi a szösz?? c.) buta játék a homokozás??? d.) minek hoz a játszótérre akkor ilyen sterilen nevelt gyereket? Ugyanis csak finoman jegyzem meg, hogy pl. a hinta műanyagján vagy a csúszda belsején végigtapogatott kis kéznyomok sokkal több mindent otthagynak, mint a homokban...(pl. himlő, miegymás..). És egyáltalán hogy lehet egy gyereket így nevelni?
Persze megtartottam magamnak a véleményemet, hiszen nem azért járok játszótérre, hogy ilyen felfogású apukákkal vitatkozzak, meg amúgy sem szólok én bele senkinek a gyereknevelési moráljába. Csak valahogy annyira bennem maradt ez. Meggyőződésem, hogy ezért is a média a hibás, hiszen minden évben elterjed a hír, hogy pl. gyerekek vakulnak meg a homokozóban. De könyörgöm, ha én nem vagyok ott vele, a bölcsiben, oviban, vagy később az iskolában nem fogja ugyanez a veszély fenyegetni? Főleg, ha addig otthon tiltva volt a homokozás, ergo nem tanulta meg a higiéniás szabályait? Értem ezalatt, hogy nem engedem, hogy a szájába vegye, nem engedem, hogy megdörzsölje vele a szemét, hordok magamnál fertőtlenítő kendőt, és kezet törlünk utána. Ennél többet nem hiszem, hogy tehetek, bár nagyon oda kell figyelni a megfelelő játszótér kiválasztására is, alapból nem vinném olyan helyre homokozni, ahova kutya, macska is bejárhat. De ha egyenesen megtiltom neki, akkor mivel lesz jobb? Nem lesz piszkos a keze, ruhája, de nem is immunizálódik rendesen! Első adandó alkalommal, amikor egy bacilus megtámadja a szervezetét, nem tud majd ellene védekezni. Hiszen ő ilyennel még nem is találkozott.
Anyukám mindig mondja, hogy én még a nyalókámat is a tyúkszarba mártogattam, és lám semmi bajom...:) Na nem azt mondom, hogy akkor most hajrá, irány a baromfiudvar, mert ebbe azért belegondolni is rossz, de azért én tuti nem fogom Lillát teljesen sterilnek nevelni. Ezzel ugyanis elvenném a gyerekkorát és a felfedezés örömét!

1 megjegyzés:

  1. :D ez az apuka mekkora egy bolond ember lehetett, tejóég. minden részét kiélvezem a mondatának, hogy buta játék, meg koszos leszel :) a tengerparton is mennyi koszos ember mászkál :D jó, én utálom a homokozót, ez tény, de azért nem mondok ilyet és elviselem, hogy Editke játszik benne :) bocs, Mara, én jót nevettem ezen, már megérte leírni! :) cuki az új kép!

    VálaszTörlés