2014. április 2., szerda

Gyerekszáj #2

Lilla egy dumagép, tud is beszélni folyamatosan be nem áll a szája. :) Időnként jókat röhögünk rajta, mert annyira tud magyarázni, hogy hihetetlen. Kár, hogy csak ritkán jut eszembe, hogy felírjam a mondásait, de ezentúl igyekszem jobban odafigyelni rá.

Több okból tudnak az ekkora gyerekek vicceset mondani!
Van, amikor azért, mert nem ismernek egy szót, és mondanak helyette valamit, amit ők találtak ki:

- Ne sípogjál már, apa! 
(Ezt arra mondta, hogy cuppogtatott, mert puszit akart adni neki az apja, de nem engedte, elhúzódott.)

-Siess már apa, mert nehezelem!
(=nem bírom el! :), apjára várt, készült fürödni és cipelte magával a törölközőjét meg a köntösét, amit szintén nem a nevén szólít, hanem: ...)
-Az apa pihepuháját is add rám :) :)
(=az apa köntösét is!)

Vagy, amikor más szót használnak valami helyett, mert ugyanolyan értelműnek tekintik:

- Anya gyűjtsed már a lábad!!
(=szedd a lábad)

Vagy amikor valamit nem ismernek fel. Pl. Lilla ha zuhanyzik, szoktam ráadni hajvédő sapkát, hogy ne legyen már minden este hajmosás. Erre egyszer sétáltunk a posta felé, kislányom egyszer csak nagy örömmel felkiállt, miközben mutogat egy eldobott zacsira, hogy:
- Nézd anya, valaki elhagyta a hajhálóját! :)

Amikor valamit félreért, és azt mondja vissza máshogy:
-Kérek habot a sziszonból!
(=habszifon)

Amikor a technika ejti rabul őket, és bár nem tudják mit jelent, azért mégis csak a 21. század gyermekei :) :

Mondtam Lillának, hogy
- Ezt a macit Edina küldte neked kicsim.
Mire Lilla:
- SMS-ben??? :D

Akkor is tudnak érdekeset alkotni, mikor valamit elhallanak tőlünk, felnőttektől. Lilla újabban ilyenekkel kápráztat el, ráadásul a hangsúlyt is átveszi. Egyik nap rohanva mentünk valahová, persze én még a hajamat fogtam össze, csak nem megyek ki kócosan az utcára, és mérgesen mondtam az apjának, hogy várjál már, hagy csináljak magamból embert..
Erre Lilla másnap, miközben sürgetem a bölcsibe, közli:
- Anya, várjál már, hagy csináljak magamból jó embert! :)

De a legjobb, amikor féltékeny az apjára!
Apja hazajött munkából, puszit adott nekem, megölelt, erre rohan oda Lilla:
-Apa, ne piszkáld már anyát!


:D Biztos van nálatok is sok ilyen sztori, ha van kedvetek, írjatok párat!
Szép napot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése