2013. április 7., vasárnap

Mondatok

Beszéd terén Lilla napról napra fejlődik és nagyon érdekes megfigyeléseket teszek minden nap. Alapból nem gondoltam volna, hogy 19 hónaposan beszélni fog, azt meg végképp nem, hogy mondatokban fogja előadni a kis mondandóját. Egész nap be nem áll a szája, de jól van ez így :)
Mostanában kezdi szépen egymás mellé tenni a szavakat, amin ma meglepődtem, hogy tudatosan teszi bele az "a" betűt is, és kezdi használni a ragozást. Pl. tudja, ha apjának az ölébe akar menni, akkor nem azt mondja, hogy "apa", hanem azt, hogy "apához".
Tegnap mikor mondtam neki, hogy gyerünk menjünk ki, akkor rögtön kapcsolt: "na papucs le, csizmi fel". Én ezeken a kijelentéseken úgy meglepődök, mert számomra hihetetlen, hogy egy alig másfél éves kisembernek ilyen következtetései legyenek.
Énekel is, már rengeteg kis éneket tud kívülről, cifra palota, búj-búj zöld ág, hinta palinta, bogyó és babóca, hopp juliska, stb. ezek mind mennek. És ami fura, hogy nem csak akkor énekli, amikor kérem, hanem szimplán játszás közben is eszébe jut, és akkor is elkezdi valamelyiket magától :) Olyankor meg tudnám zabálni. Videozni viszont hiába próbálom, amint észre veszi a kezemben a kamerát megkukul :) De azért majd próbálom, ha sikerül végre, akkor megmutatom :)

Nem tudom egyébként mitől függ az, hogy melyik baba mennyit, mit, mikor kezd el beszélni. Én nem beszéltem 2 éves koromig, és anyósom szerint Andris sem. Szóval nem genetika az tuti, mert akkor Lillának sem kéne beszélnie.
Biztos máskor érzik fontosnak, hogy megszólaljanak, van aki ráérősebb, vagy nem érzi szükségét, hiszen anélkül is megkap mindent. Nincs is ezzel gond, mindegyik baba a saját üteme szerint fejlődik, nyilván nem nagyon lehet ezen változtatni.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon kis ügyes. Biztos a bölcsi hatása is ez, legalábbis én azt gondolom. Editkét se lehet videózni, megkukul olyankor :D

    VálaszTörlés