2013. április 27., szombat

Hányás-hasmenés

Ez eddig nem volt, most ez van "porondon". Már gyanús is volt, hogy 3 hete jár a bölcsibe minden komolyabb gond nélkül. Bár úgy tűnik ez nem lesz egy hosszú lefolyású valami, és ha kis szerencsénk van, akkor hétvégén ki is fekszi a kis manóm. Tegnap este már kicsit ment a hasa, reggel nagyon nyűgösen ébredt, majd visszaaludt, aztán sugárban hányta ki a reggeli kakaót. Tudom az én hülyeségem, hogy a hasmenős gyereknek kakaót adtam, de akkor még nem gondoltam, hogy ez valami komoly dolog lesz. Mentségemre szóljon, hogy éppen foga is jön, és a hasmenést gyakran okozza a fogzás is.
Mindenesetre kezdett nem tetszeni a dolog, főleg, hogy olyan szédelgősnek tűnt Lilla. Biztos, ami tuti alapon bevittük ügyeletre, ott írtak fel valami sóoldatot, amiből jó lenne, ha 1 litert (!!!!) meginna a nap folyamán. Jó vicc, egy litert...Mindenesetre megint megállapíthattam, hogy az ügyeletes orvosok nincsenek nagyon a toppon, de bízom benne, hogy legalább a ténylegesen sürgős eseteket képesek kiszűrni. Kérdezte a doktornő az én 20 hónaposomat, hogy ugyan mutassa már meg, hogy hol fáj a hasa??? Meglepődtem volna, ha szegényem megmutatja...szóval erről ennyit...
Itthon aztán fura volt, hogy elaludt (délelőtt!), de aztán egész jó kedve lett, megevett egy csomag sós perecet, ivott is pár kortyot, majd megint "ágyikóba csucsulni" akart. Szegényem nagyon kimeríthette a fosás...:( De sajnos aztán megint nyűgösen ébredt, majd miközben a hátát simogattam egy laza büfi kíséretében rámküldte az egész csomag sós kisperect meg a fél liter ráerőszakolt innivalót. Én nem tudom ennyi hányás hogy jött ki egy ilyen kis gyerekből, de a felsőm, a nadrágom, de még az ő ruhája is kapott belőle. És ami a legnagyobb csoda: nem lettem rosszul!!! Én, aki attól is rosszul vagyok, hacsak hallom, hogy valaki hány.. Nem tudom mivel magyarázni, talán a saját gyerekemnek még a hányását is elviselem? :) Na jó, gyengébb gyomrúak miatt hagyom a témát.
A lényeg, hogy akkor kicsit beparáztam, így gyorsan felhívtam a gyerekorvosunkat, hogy hova rohanjak Lillával, mire közölte, hogy sehova, főleg ne kórházba, hacsak nem akarom, hogy még több dolgot összeszedjen. Viszont nagyon jó tippeket adott, amiket megmondom őszintén, én nem tudtam. Pl. hogy hányás után 20 percig ne itassam, ne etessem, mert akkor beleesik abba a körforgásba, hogy ami be, az ki. Meg, hogy apró kortyokkal kell itatni, max. kettőt egyszerre. Szóval szegényt utólag sajnálom, hogy én meg erőltettem bele a folyadékot, hogy ki ne száradjon. De persze veszélyes dolog ez, szóval tényleg meg kell gondolni, hogy mikor van baj. Nekem a dokinő úgy fogalmazott, hogy ha minden folyik belőle alul-felül, vagy még esetleg be is lázasodna, na akkor irány a kórház.
Hálistennek nem jutottunk el odáig, este felé már igen jó kedve lett, sikongatott is, a hasmenés is alábbhagyott, és még egy pirítóst is megevett, ami benne is maradt. Szóval bízom benne, hogy holnapra elfelejtjük ezt a dolgot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése